مطالب برتر

آموزش خودرو

قطع دور آرام موتور خودرو ( خاموش کردن )

قطع دور آرام موتور خودرو ( خاموش کردن ) یک موتور خودرو در حالت دور آرام ، تنها با قطع اشتعال متوقف می‌شود . در موتورهایی با عملکرد بالا و بخصوص در نوع هوا خنک ، در حالت دور آرام ، ممکن است موتور کاملاً گرم باشد ، زیرا سرعت جریان هوا ا روی سطوح خنک شونده پایین است . ... ادامه مطلب »

سیستم اصلی اندازه گیری در کاربراتور

سیستم اصلی اندازه گیری در کاربراتور سیستم اصلی اندازه گیری در یک کاربراتور شامل مکانیزمی است که یک نسبت سوخت ـ هوای اساسی و تقریباً ثابت را ، در محدوده وسیعی از سرعتها و بارها تأمین می کند . این مخلوط ، تقریباً حداقل نسبت سوخت ـ هوای مفید برای توان کامل بستگی دارد . لذا برای عملکرد در حالت ... ادامه مطلب »

باک بنزین و مخزن سوخت

باک بنزین و مخزن سوخت برای نگهداری سوخت مصرفی اتومبیل ساخته شده است باک را با توجه به طراحی کارخانه سازنده اتو مبیل ممکن است در قسمت عقب به اسکلت یا شاسی اتومبیل و یا در زیر صندلی راننده نصب نمایند جنس باک معمولا از فولاد نرم ساخته می شود . برای جلوگیری از تلاطم بنزین داخل باک را یک ... ادامه مطلب »

کاربراتور پیکان

کاربراتور پیکان نوع دیگری از کاربراتورها کاربراتورهای ونتوری متغیر است مانند کاربراتور موتور پیکان ساختمان کاربراتورهای موتور پیکان باکاربراتورهای ونتوری ثابت کاملا فرق دارد . در کاربراتور موتور پیکان برای دورهای مختلف از یک ژیگلور و سوزن استفاده شده است . پیستون کاربراتور به وسیله مجرای خلاء خود که با خلاء موتور ارتباط دارد کار می کند . زمانی که ... ادامه مطلب »

کاربراتور در سیستم سوخت رسانی خودرو

کاربراتور در سیستم سوخت رسانی خودرو کاربراتور هدف: وظیفه کاربراتور ،تأمین سوخت به مقداری است که در هر زمان ، مخلوط مناسب مورد نیاز موتور را فراهم سازد . سیستم سوخت رسانی کاربراتور کارمرتب موتور بستگی به مخلوط بنزین و هوا با نسبت صحیح دارد با دانستن ترکیبات شیمیائی بنزین (مواد سوخت) و وزن اتمی عناصر اصلی آن یعنی کربن ... ادامه مطلب »

آشنایی با موتور های چهار زمانه

آشنایی با موتور های چهار زمانه ریشه لغوی موتور های چهار زمانه این عبارت ترجمه عبارت انگلیسی Four-cycle-Engiue است و به موتورهایی اتلاق می‌شود که کار خود را در چهار کورس پیستون انجام می‌دهند. (حرکت پیستون از بالاترین مکان خود در سیلندر تا پایین‌ترین جای خود در سیلندر را یک کورس پیستون می‌گویند). در بیان فنی این موتورها را موتورهای ... ادامه مطلب »

موتورهای دو زمانه و چهارزمانه

موتورهای دو زمانه و چهارزمانه موتور سیکلتها به طور کلی در ۲ نوع دوزمانه و چهار زمانه تولید می شوند : موتورهای ۴ زمانه در ۷۲۰ درجه گردش میل لنگ ۱ کار مفید ( قدرت ) دارند موتورهای ۲ زمانه در ۳۶۰ درجه گردش میل لنگ ۱ کار مفید ( قدرت ) دارند هدف از طراحی موتور دو زمانه از ... ادامه مطلب »