مطالب برتر

چگونگی کارکرد کیسه هوا

چگونگي كاركرد کیسه هواReviewed by مدير نياز خودرو on May 6Rating: 4.0

چگونگی کارکرد کیسه هوا

چگونگی کارکرد کیسه هوا


قانون های حرکت
قبل از رسیدن به جزئیات ، اجازه دهید که آگاهی هایمان را در مورد قانون های حرکت مرور کنیم. اولا، ما می دانیم که اجسام محرک، مومنتم دارند (تولید جرم و سرعت در یک جسم). مگر اینکه یک نیروی خارجی در یک جسم عمل کند، جسم به حرکت در سرعت و جهت خود ادامه خواهد داد. ماشین ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند، شامل وسیله های خودش، جسم های جدا در ماشین و البته سرنشین ها. اگر از حرکت این قسمت ها جلوگیری نشود آنها به حرکت خود در سرعتی که ماشین می رود، ادامه می دهد ، حتی اگر ماشین توسط یک برخورد بایستد.
توقف مومنتم جسم، نیاز به عمل نیرویی در دوره ای از زمان دارد.وقتی که یک ماشین تصادف می کند، نیروی خیلی بزرگ برای ایستدن یک جسم نیاز است، چون مومنتم ماشین ها همان لحظه عوض می شود –تا هنگامیکه سرنشین ها نباشند- زمان کافی باری عمل به آن وجود ندارد. هدف هر سیستم جلوگیری کننده بزرگ، کمک به توقف سرنشین وقتی که حداقل آسیب به او (خانم/ آقا) تا حد امکان وارد می شود.
آنچه که کیسه های هوا برای انجام می خواهد، آسان است که سرعت سرنشین را با کمترین یا هیچ آسیبی به صفر برساند. محدودیت هایی که در هنگام کار با آن داشت ، زیاد است. کیسه هوا فضایی بین سرنشین و چرخ فرمان و یا داشبورد است و قسمتی از ثانیه برای کار کردن آن نیاز است.حتی اگر مقدار فضای کوچک و زمان در دسترس باشد ، چه بسا اگر سیستم بتواند سرعت سرنشین را کم کند تا اندازه ایی بیشتر از یک نیروی سراشیبی ، حرکت او (خانم/ آقا) را نگه می دارد.
در بخش بعدی به بخش های یک کیسه ی هوا نگاه می کنیم و ببینیم اینکه چگونه باد می شود.

بادشدن کیسه ی هوا

هدف یک کیسه ی هوا کم کردن حرکت به جلوی سرنشین بطور یکسان تا جای ممکن در یک بخشی از ثانیه است. سه بخش برای یک کیسه ی هوا وجود دارد که به انجام این حقیقت کمک می کند:
– کیسه، از یک نایلون فابریک و ضخیم ساخته می شود که در چرخ فرمان یا داشبورد یا بیشتر اوقات در صندلی یا در جا داده می شود.
– سنسور وسیله ای است که به کیسه ی هوا برای باد شدن فهمانده می شود. باد شدن وقتی اتفاق می افتد که یک نیروی مساوی برخورد برای پیمودن در یک دیوار آجری در ۱۰ تا ۱۵ مایل در هر ساعت (۱۶ تا ۲۴ کیلومتر در هر ساعت) وجود دارد. جابه جایی مکانیکی یک ضربه است وقتی جرم نزدیک یک تماس الکتریکی انتقال داده می شود، به سنسورها فهمانده می شود که یک تصادف اتفاق افتاده است. سنسورها اطلاعات را از یک شتاب سنج که در یک Microchip ساخته می شود، دریافت می کنند.
– سیستم باد شدن کیسه ی هوا در سدیم اسید (NaN3) با پتاسیم نیترات (KNo3) برای تولید گاز نیتروژن واکنش نشان می دهد. جریان گرم نیتروژن کیسه ی هوا را باد می کند.


تلاش های زیادی برای درست کردن کیسه ی هوا برای استفاده در ماشین ها، و وارد کردن پیشرفت های تکنیکی و ذخیره سازی و منتشر کردن گاز فشرده وجود دارد. محققان تعجب کردند که:
– اگر اتاق کافی در یک ماشین برای یک قوطی گاز می بود!
– اگر چه محتوی گاز ، در فشار بالا برای زندگی ماشین ، محتوی خود را نگه می دارد!
– چگونه کیسه هوا می تواند باعث شود که به سرعت و بطور قابل اعتماد در یک دمای عامل متنوع و بدون صدای دلخراشی که خارج شود، منبسط شود!
آنها راهی را برای یک عملکرد شیمیایی نیاز داشتند که نیتروژنی را تولید کند که کیسه هوا را باد کند. عامل پر قدرت کوچک باد شونده در سال ۱۹۷۰ آمد.

منبع : سایت نیاز خودرو

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

14 − = 12